e>

miercuri, 6 mai 2015

Atelaje Traditionale - Caruta Braileana

Cateodata, in viata, intalnesti oameni frumosi si povesti frumoase despre pasiuni si traditii, povesti care merita spuse mai departe :) 

Cu omul din spatele Carutei Brailene m-am cunoscut datorita pasiunii comune, caii. Cand m-a rugat sa lucrez insignele pentru eveniment, tare m-am bucurat, caci cel mai mult imi place sa fac lucrusoare cu caluti. Asa am aflat si de Caruta Braileana, o poveste frumoasa, o sarbatoare asa cum mi-as dori sa vad in fiecare coltisor din tara noastra, pentru ca din traditii se nasc traditii.

Pe scurt, in Ianca, judetul Braila, in inima Baraganului, un om cu dragoste de traditii si pasionat de cai, a conceput un eveniment, o sarbatoare, plecand de la motto-ul: "Nu putem avea viitor fara a respecta trecutul nostru" (M.S. Regele Mihai I al Romaniei). Este vorba despre o intrecere de atelaje traditionale, adica carutele atat de prezente in zonele rurale, carute absolut normale, cu caii de munca din ograda. Evenimentul a crescut de la prima editie (2012) la care au participat doar patru atelaje si a ajuns o adevarata sarbatoare populara, demna de tot respectul. Anul acesta s-au intrecut aproape 20 echipaje. Este de apreciat faptul ca regulamentul nu lasa vizitii sa biciuiasca animalele, ei au voie sa indemne caii doar cu haturile si cu vorba.

Castigatorul de anul asta este Mircea, condus de Dumitrache Adrian. 



Mai multe detalii pe site-ul evenimentului, Atelaje Traditionale - Caruta Braileana

Povestea, in imagini, mai jos (min. 33):


3 mai, Partea a II-a


Eu, ce sa mai zic... mi-a crescut inima cand am vazut insignele create de mine, purtate de atatea persoane. In momentele de genul asta mi-e foarte clar de ce m-am apucat de handmade :)

Acum sa va arat si ce-am lucrat, cu promisiunea ca revin cu un post despre cum le-am facut :)





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu